Friday, April 25, 2008

Hari dalam Hari...

Harini adalah hari terakhir aku menjalani latihan industri (Li). Objektif utama Li adalah untuk mendedahkan pelajar kepada alam pekerjaan Jika objektif ini diukur dalam penilaian hari terakhir ini, ia boleh bolehlah dikatakan objektif tersebut tercapai. , memanglah kalau kita berada sesebuah firma akan menghadapi suasana bekerja. tetapi apa yang lebih penting bagi aku arini adalah bagaimana menggunakan pengalaman selama 20 minggu semasa Li itu untuk dijadikan satu bekal setelah tamat belajar kelak. Yang aku dapat belajar disini banyak jugaklah. oleh kerana aku rasa dalam banyak2 kemahiran yang paling penting adalah kemahiran berfikir so aku rasa dengan aku Li ni memang ada sekidit perubahan dalam cara aku berfikir. So kerana cara pk pun dah berubah dan dok pk benda lain aku punya cita2 plak aku jadi tak pasti kena plan balik 'aduhh susah bro'. Tapi li kat Danau ni memang best dulu berat aku cuma 50 kg lebih je skang dan 61 kg aku rasa hangpa pun faham dan dapat bayangkan apa suasana tempat Li aku. tapi macam biasa kadang2 tu aku keluar jugak ke malim tu, pekena roti canai kat sini aku ada tips untuk hangpa yang nak berjimat. okeh mula order 2 roti kosong dan segelas air suam harga rm1.60 tambah dgn makan tgh hari 3 baru 4 ringgit lebih belanja utk makan. Seminggu 3 kali dah la macam so jimat ooo bro.
okeh la aku citer pasai kawan2 plak. kat danau ni memang aku ada dapat kawan baru (kira ok la dapat kawan baru je ada org tu dapat awek terus). Set2 ni memang sem-poi. tapi mamat sorang tu lain sikit, so susah nak paham dia ni. yang lain ok je. tapi apapun aku rasa hepy lah jugak. pasal Bos dan lain2 tu aku rasa xperlu aku tulis, aku selalu jugak dok mengkaji Bos aku ni. apa yang aku rasa hangpa tak payah la tau( tapi nak tau jugak, hantar la email kat aku hahaha). aku rasa banyak dah tulis ni takut plak hangpa jenis baca sikit penat aku tulis hangpa baca tengah2 je. oleh itu aku rasa lepas la kita citer.

ps/: tulisan ni tak digalakkan untuk dibaca oleh remaja atau kanak2 yang belom cukup umur atau lebih tepat lagi 18 kebawah(so budak 17 tahun ambik perhatian) aku xde la sampai nak sembunyi2 blog aku ni sampai kalau nak buka pun kena invite dulu tapi ade sesetengah tu(biasala perasan Macho). oklah segala maklumat dalam blog ini adalah berdasarkan pandangan peribadi penulis

Penafian : PENULIS BLOG tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam laman ini MAKLUMAT DALAM BLOG INI TIDAK SAH DIJADIKAN BUKTI SAMAN MAHKAMAH.

4 comments:

.nasyer. said...

WOOOOOOOOOOOOOIIIIIIIIIIII!!!!!
perli aku nampak!!!!!
nak bace sgt blog aku bgtau je lar,....
so skang bagi email ko nnt aku invite.puas ati????

.nasyer. said...

x marah tapi ati ku itu terguris ar sket.wawawawawa

Adillah A Nordin said...

RIzal,

Tahniah kerana tamat menyempurnakan Latihan Industri awak. Saya harap pengalaman awak di Danau akan menjadi kenangan yang manis & baik-baik sahaja.

Adillah

Budak Kampung Kita said...

terima kasih Pn. Alhamdulilah semasa berada di Danau memang saya berpuas hati dan InsyAllah segala Ilmu dan pengalaman semasa di Danau akan cuba dipergunakan sebaik mungkin

rizal