Monday, May 12, 2008

Sedikit Info Hari Ini

Sebenarnya harini aku agak kepenatan disebabkan ade program ict hari ini. Yg keduanya pula aku sekarang tengah sakit perut kerana makan bubur kacang tadi. Aku bgtau dah kat min aku kalau makan bubur ade masalah sikit tapi xpe memang aku suka bubur kacang. Dan yg ketiganya adalah malam ini aku terpaksa bersendirian di rumah sorang2 tanpa seorang kawan pun untuk jadi teman berbual.

Bubur-kacang.

Wanita Vs Lelaki

Wanita
Selalunya wanita dikatakan mempunyai sembilan nafsu berbanding satu akal. Oleh itu pemikiran wanita sentiasa lebih fokus dan memusat kepada satu. Dalam soal nafsunya pula tidak disangkal lagi semua ternyata benar lihat sahaja wanita bershopping dan dibandingkan lelaki, lihat pula wanita bersolek, lihat lagi wanita bercinta dan lihat lah wanita ber itu dan ber ini semua lebih dari lelaki. Semua saya gambarkan diatas sekadar renungan sahaja bukan suatu hujah yang mahu di bangkitkan.

Lelaki
Lelaki pula dikatakan berakal sembilan dan bernafsu satu, membuatkan lelaki fokus dalam soal nafsu( ape yang difokuskan tu ye??) dan dalam kontek berfikirnya pula sudah tentu ia tidak fokus dan lebih lebar dari wanita, hal ini memberi kelebihan dan keburukkan kepada lelaki-lelaki didunia ini. Kelebihannya boleh berfikir secara lebih lebar dan menyeluruh dan kekurangan pula adalah pemikiran dan fokus.

Semasa aku tulis blog ni macam bunyi aku dengar pelik dan tak tahu benda ape. Ni buat aku risau sebab aku sorang2 skang kat rumah tambah pulak aku tengah sakit perut ni. Apapun thank kerana baca blog saya

" kalau sayang sesuatu tunjukkan yang anda sayangkannya setiap hari"

2 comments:

sAye.diRisaYe.kiTe said...

ha?
jap pe kaitan bubur kacang dgn mende2 yg k0 tulis uh?
fenin lak aku..
adeh. nh ssh kal0 org yg ala2 sasterawan negare nh. keh3

rizalmat said...

ade la disamping menulis hal peribadi yang kurang memberi input aku sertakan la sedikit input untuk renungan.